האם בני האדם הם ייצור חי אחד או מערכת אקולוגית שלימה?

בני אדם מורכבים מתאים

אבני הבניין של כל היצורים החיים הם תאים. ישנם יצורים עשויים מתא אחד (יצורים חד תאיים) כמו חיידקים, ויצורים רב תאיים, כמו צמחים, בעלי חיים ובני אדם.
בגוף של אדם יש קצת פחות מ-40 טריליון תאים, וכ-40 טריליון חיידקים. כן. מספר דומה למספר תאי גוף. מה גם שמספר סוגי החיידקים הוא עצום. הדבר בא לידי ביטוי במספר הגנים הנמצאים בתוך החיידקים. מספר הגנים בבן אדם עומד על 20,000 ומספר הגנים המגיע מכל סוגי החיידקים בגופנו הוא בין 2 ל-20 מיליון גנים!
היחס בין כמות התאים ה"שייכים" לאדם לבין כמות החיידקים עומד על 50/50. מבחינת גנים, אנחנו בין 0.1-1 אחוז אדם ו99-99.9 אחוז חיידקים!
החיידקים הללו חיים בסימביוזה בגוף האדם (או שמא אנחנו חיים בסימביוזה איתם?), הם עוזרים לנו לעכל מזון, משתתפים בתהליכי הגנה על הגוף ולעיתים אף מהווים איום עבורו.
לכן, ההתבוננות על הגוף שלנו כייצור חי אחד, היא מעט מוטעית, שכן מדובר בייצור רב תאי, שרובו מורכב מבעלי חיים אחרים (היכולים לחיות גם בגוף אחר), ובלעדיהם אין לו יכולת קיום.
כאשר אנחנו מתים, חיידקים רבים יכולים להמשיך ולחיות ב-"מסגרות" אחרות. הדבר מעורר מחשבה בעיקר לאור התפישה האמונית שאנחנו ייצור חי אחד בעל נשמה אחת, וכאשר אנחנו מתים, נשמתינו עוברת לעולם שכולו טוב, כשבעצם, אנחנו איננו ייצור חי אחד אלא הרבה מאוד יצורים חיים המתפקדים יחד כמערכת אקולוגית מורכבת.

Facebook
Twitter
Email
LinkedIn

הבזיים (Falconidae)

הבזים (Falcons) הם מהמרשימים מבין העופות, בכושר ראייתם, בנועזותם ובמהירות צלילתם (בין 390-160 קמ"ש). הם אומנם הקטנים בדורסי היום, אך הטריטוריאליים והנועזים שבהם, ובעונת הרבייה

קרא עוד »