תמונה של אילון מאסק

אילון מאסק elon musk, הוא יזם ואיש עסקים אמריקאי מיוחד. מעבר למתח הרווחים של חברותיו השונות, מה שמניע את מאסק הוא החזון שלו: לייעל ולשפר את החיים שלנו ע"י שלל פתרונות טכנולוגיים, שיפחיתו את ההתחממות הגלובאלית, יעזרו במעבר לשימוש באנרגיה מתחדשת ובפריסה רב כוכבית של המין האנושי בין אם למטרות מחקר, ובין אם להקים מושבת קבע, במאדים למשל, ובכך ליצור "תעודת ביטוח" לאנושות במקרה של אירוע קטסטרופלי בכדור הארץ.

מאסק החל את דרכו בהקמת כמה מיזמים אינטרנטיים, בראשם paypal, שבשנת 2002 נקנתה ע"י ebay ב 1.5 ביליון דולר. עוד באותה שנה הקים מאסק את space x, שמאז ועד היום מתרכזת בתכנון ובניית טילים ורכבי חלל. החברה חתמה על חוזים לעשרות שיגורי לווינים וחלליות עם נאס"א וגופים רבים אחרים, ומאסק "משתמש" ברווחים משיגורים אלה בכדי לממן את הגשמת החזון שלו ולהביא למשימה מאויישת למאדים.

בשנת 2003 עזר מאסק להקים את Tesla, יצרנית כלי רכב חשמליים. גם שם הוא נקט באותה הטקטיקה: כדגם הראשון של החברה הוא הציע רכב פנאי/ספורט יקר יחסית, ובעזרת רווחים מהמכירות שלו תכנן, מימן והקים פסי ייצור לדגמים "פשוטים" וזולים יותר כדי לממש את חזון האמיתי שלו בהקשר לחברה, רכב חשמלי שיוכלו לרכוש ההמונים, מה שיעזור להפחית משמעותית את גזי הפליטה והזיהום ממכוניות עם מנועי הדלק והסולר.
מתוך Tesla צמחה חברה נוספת, "SolarCity", שהשתמשה בטכנולוגית הסוללות של טסלה ופיתחה אותן לשימוש בטעינה סולארי, על מנת להקים רשת חשמל סולארית, ולהתנתק מרשת החשמל הרגילה המבוססת על דלקים מתכלים ומזהמים כגון נפט, פחם וגז טבעי.

כיוון אחר בו מאסק רואה את האפשרות לשיפור החיים והפיכתם לקלים יותר הוא תחום המחשבים והבינה המלאכותית, ולשם כך הקים שתי חברות: openAI שעוסקת במחקר ופיתוח של אינטליגנציה מלאכותית "נחמדה", כזו שלא תראה את בני האדם כאיום או כאויב ותשלב איתו פעולה ע"מ להשתפר ולגדול. ו- Neuralink , שמפתחת ממשק אדם-מכונה שיאפשר קישור ישיר למחשב, ללא מקלדת, עכבר או כל אביזר אחר.
התחום האחרון שבו מאסק פעיל ומחדש הוא תחום התחבורה. גם בתחום הזה ניתן למצוא שני מיזמים עיקריים שלו: The Boring company, שיוצרת כלים חדשניים לחפירת מנהרות, כלים שמוזילים מאד את עלות הכרייה ויעילות העבודה. כל זאת על מנת להוביל מהלך להעברת עורקי תחבורה אל מתחת לאדמה בכמה מפלסים, בכדי להקל על עומסי התנועה ההולכים וגדלים.
המיזם השני שלו הוא חברת Hyperloop, שמבצעת מחקר ופיתוח בתחום התחבורה הבין עירונית המהירה, גם כאן בתוך מנהרות מיוחדות.

בניגוד להרבה סטארטאפיסטים שמקימים חברה, מביאים אותה לשיא ואז נוטשים ומחפשים את האתגר או האקזיט הבא, אילון מאסק נשאר מעורב בכל הפרוייקטים שלו ברמה הניהולית, כמנכ"ל, יו"ר או חבר במועצת המנהלים וברובם גם באופן פעיל כמתכנן, מהנדס ומעצב ראשי.

Facebook
Twitter
Email
LinkedIn

עצים, עצים, עצים…

עצים, עצים, עצים…/ ד"ר מאור כהן הצמחים החלו להופיע על פני כדור הארץ לפני כחצי מיליארד שנה. הצמחים מייצרים אנרגייה ותרכובות אורגאניות בתהליך הפוטוסינתזה בו

קרא עוד »